UX 2021
Dive in Carwash UX analyse
Oppgave – Serviceledelse utdanning – Høyskolen Kristiania
UX analyse av Dive in Carwash, en bilvasktjeneste plassert i Trondheim i bydelen Tiller. Oppgaven er basert på mystery shopping undersøkelsen og data tilgjengelig på nettet.
Oppgaven svarer på følgende spørsmål:
- Hvordan kunder søker etter tjenesten og opplever tjenesten?
- Hvordan personalet påvirker opplevelsen?
- Hvordan andre kunder påvirker opplevelsen?
- Hvordan det fysiske miljø påvirker opplevelsen?
- Hvordan tjenesten kan bli forbedret?
- Kriterier som er viktige for opplevd tjenestekvalitet.
- Mest primære forventninger ved bilvask.
Mystery shopper besøk
Jeg har brukt mystery shopper undersøkelse for å måle kvaliteten av tjenesten. Den hjalp meg å finne avvik og svake punkt i serviceleveranse og ga meg en tilbakemelding om hva som skjer i sannhetens øyeblikk. Mine målinger har jeg sammensatt i tabellen under den kronologiske beskrivelsen. Jeg har lagt spesiell vekt på elementene som ofte dukker opp i kundens omtaler.
Kilde: photo divein.no