UX 2021

Dive in Carwash UX analyse

Oppgave – Serviceledelse utdanning – Høyskolen Kristiania

UX analyse av Dive in Carwash, en bilvasktjeneste plassert i Trondheim i bydelen Tiller. Oppgaven er basert på mystery shopping undersøkelsen og data tilgjengelig på nettet.

Oppgaven svarer på følgende spørsmål:

  • Hvordan kunder søker etter tjenesten og opplever tjenesten?
  • Hvordan personalet påvirker opplevelsen?
  • Hvordan andre kunder påvirker opplevelsen?
  • Hvordan det fysiske miljø påvirker opplevelsen?
  • Hvordan tjenesten kan bli forbedret?
  • Kriterier som er viktige for opplevd tjenestekvalitet.
  • Mest primære forventninger ved bilvask.

Mystery shopper besøk

Jeg har brukt mystery shopper undersøkelse for å måle kvaliteten av tjenesten. Den hjalp meg å finne avvik og svake punkt i serviceleveranse og ga meg en tilbakemelding om hva som skjer i sannhetens øyeblikk. Mine målinger har jeg sammensatt i tabellen under den kronologiske beskrivelsen. Jeg har lagt spesiell vekt på elementene som ofte dukker opp i kundens omtaler.

Kilde: photo divein.no

UX analyse

Her laster du ned hele analysen av den tjenesten